Lider hurtowego handlu materiałami budowlanymi i placówek z sektora „dom i ogród”
Podmioty zrzeszone w Grupie oraz ich oferta
Obecnie Grupa zrzesza 397 firmy z całej Polski. W jej ofercie znajduje się cały wachlarz produktów potrzebnych do budowy i remontu domu lub mieszkania. Zawiera on 400 tys. pozycji asortymentowych, które pochodzą od 710 dostawców – producentów materiałów w Polsce. W ofercie składów i placówek Profi znajdują się materiały do budowy i remontu, a w sklepach Mrówka dostępne są materiały wykończeniowe, dekoracyjne, oświetleniowe, hobbistyczne elektronarzędzia oraz produkty do ogrodu. Placówki PSB oferują także doradztwo i pomoc przy wyborze materiałów – rzetelną i fachową obsługę. Co roku ok. 1,5 tys. pracowników sieci uczestniczy w szkoleniach poszerzających wiedzę o produktach i technologiach dostawców Grupy, jak i w szkoleniach z procedur i standardów obsługi klienta. Grupa PSB, korzystając z efektu skali, od wielu lat nabywa taniej nie tylko materiały budowlane, ale również inne środki i usługi niezbędne do funkcjonowania hurtowni i sklepu Mrówka.
W tym zakresie Grupa oferuje:
- specjalne warunki na zakup paliwa, energii, abonamentów na telefony, sprzętu i technologii IT, samochodów, wózków widłowych, wyposażenia placówek – regałów, systemów kasowych itp.;
- ogólnopolski marketing – kampanie promocyjne, medialne, program telewizyjny z lokowaniem produktu, program lojalnościowy, własne publikacje poradnikowe, czasopisma „Głos PSB” i „M jak Mrówka”, portale poradnikowe www.domnowoczesny.pl oraz blogi;
- targi wewnętrzne, umożliwiające zawieranie specjalnych kontraktów z dostawcami PSB, co buduje przewagę cenową w stosunku do lokalnych konkurentów;
- usługi doradcze audytorów w zakresie prowadzenia Mrówki i Profi.
Jakość i rzetelność – marka rekomendowana przez klientów
W Grupie PSB fundamentem działalności jest jakość materiałów, usług około sprzedażowych oraz rzetelność wobec interesariuszy. Kluczowymi dostawcami Grupy są krajowi liderzy w swoich kategoriach asortymentowych. Grupa podnosi standardy obsługi klienta i rozszerza gamę produktów poprzez rozbudowę sieci detalicznej PSB Mrówka. Tradycyjne hurtownie są przekształcane w nowoczesne centra budowlane pod nazwą PSB Profi. Od wielu lat Grupa prowadzi także intensywne programy szkoleniowe, podnoszące kwalifikacje pracowników sieci oraz kilku tysięcy wykonawców budowlanych, stale zaopatrujących się w jej placówkach. Firmy rodzinne w zorganizowanej grupie są bardziej elastyczne – indywidualnie dostosowują się do zmieniających się potrzeb Klientów na rynkach lokalnych, a właściciele tych placówek są bardziej decyzyjni niż kierownicy w sieciach scentralizowanych. Dowodem na długoterminową opłacalność inwestycji w jakość jest obecność Grupy PSB w pierwszym w Polsce rankingu 100 najlepszych polskich marek rekomendowanych przez Klientów. Odpowiedzi udzielone przez 5 tysięcy rodzimych Konsumentów uplasowały firmę na 35. miejscu w kategorii „pozaspożywczy handel detaliczny”, najwyżej wśród marek reprezentujących sektor materiałów budowlanych oraz „dom i ogród”.
Inwestycje w ostatnich latach
Co roku centrala Grupy PSB inwestuje od 10 do 20 mln zł, na które składają się m.in. rzeczowe składniki majątku trwałego, jak i wartości niematerialne i prawne. Poniżej przedstawiono najważniejsze inwestycje przeprowadzone w ostatnich latach. W 2012 r. rozbudowano biurowiec centrali PSB (powierzchnia użytkowa 1700 m2). W tym samym roku oddano Centrum Logistyczne w Wełeczu (w centrali PSB, powierzchnia 10 tys. m2), zawierające 15 tys. miejsc paletowych i dające możliwość jednoczesnego
załadunku 7 samochodów ciężarowych. Dzięki temu polepszono logistykę dostaw do Partnerów sieci PSB. W celu poprawy logistyki dostaw w północnej części Polski w 2016 r. rozpoczęto budowę kolejnego Centrum Logistycznego w Wąbrzeźnie (powierzchnia 18 tys. m2), która została otwarta 6 lipca 2017 r.
Plany na przyszłość
W Polsce istnieje ponad 400 powiatów, a sieć Mrówek liczy obecnie prawie 290 marketów. To wyraźnie pokazuje potencjał do zagospodarowania. Tym bardziej, że obecność sklepów budowlanych, zlokalizowanych w małych miastach (powiatowych i gminnych), jest bardzo pożądana przez lokalne społeczności. „Mrówki są konceptem skupiającym w jednym miejscu niezbędne materiały do bieżącego utrzymania domu i ogrodu. Będziemy więc rozwijać sieć handlową – w tym roku planujemy otwarcie ok. 40 Mrówek, przyjęcie kilku kolejnych hurtowni budowlanych oraz przekształcenie 7–10 dotychczasowych składów w nowoczesne centra budownictwa Profi. W drugiej połowie 2017 roku uruchomiliśmy dedykowaną platformę sprzedaży internetowej. Do końca 2018 roku sklep odwiedziło ponad 300 tys. użytkowników. Łączna liczba zamówień w sklepie i serwisach zewnętrznych wyniosła ok. 11 tys. Transakcje obsługuje magazyn 1500 m², a w ofercie sklepu znajduje się ponad 8 tys. produktów. Firma planuje też budowę kolejnego centrum logistycznego w Pińczowie – głównie pod kątem obsługi rynku e-commerce.
Najczęściej czytane :
- Współczynniki regionalne w wersji elektronicznej (CD/online) cenników SEKOCENBUD
- Zmiany stawek robocizny kosztorysowej i narzutów w pierwszym półroczu 2024 r., w Informacjach o stawkach robocizny kosztorysowej oraz cenach pracy sprzętu budowlanego – IRS
- Analiza zmian stawek robocizny kosztorysowej publikowanych w wydawnictwie „Informacja o stawkach robocizny kosztorysowej oraz cenach pracy sprzętu budowlanego – IRS” SEKOCENBUD w okresie od 4 kw. 2006 r. do 1 kw. 2024 r.