Nowe obiekty w wydawnictwach SEKOCENBUD
Do części I BCO - Obiekty kubaturowe wprowadzono:
- 1220-102 Budynek biurowy 3/7 kondygnacyjny z 3-kondygnacyjnym garażem podziemnym,
- 2224-824 Stacja transformatorowa prefabrykowana małogabarytowa z telemechaniką.
W części II BCO - Obiekty inżynieryjne zamieszczono w tym kwartale:
- 2121-642 Automatyka przejazdu kolejowego dwutorowego kat. A dla ruchu kołowego i pieszego
- 2121-643 Automatyka przejazdu kolejowego jednotorowego kat. B dla ruchu kołowego i pieszego
Krótka charakterystyka nowych obiektów:
1220-102 Budynek biurowy 3/7 kondygnacyjny z 3-kondygnacyjnym garażem podziemnym.
Budynek ma konstrukcję żelbetową monolityczną. Obiekt składa się z dwóch brył o zróżnicowanej wysokości 7 i 3 kondygnacji nadziemnych oraz 3-kondygnacyjnego garażu podziemnego. Przeznaczony jest dla 540 pracowników w pomieszczeniach biurowych i 5-10 osób obsługi (recepcja i ochrona). Obiekt charakteryzuje się bardzo nowoczesnymi i ekologicznymi rozwiązaniami zarówno w zakresie samej konstrukcji budynku jaki i wszystkich systemów instalacji i urządzeń technicznych.
Powierzchnia użytkowa: 7618,25 m2
Powierzchnia netto: 9325,73 m2
Kubatura brutto: 40864,14 m3
2224-824 Stacja transformatorowa prefabrykowana małogabarytowa z telemechaniką.
Konstrukcja prefabrykowana żelbetowa z dachem 4-spadowym posadowiona na, podkładzie fundamentowym betonowym monolitycznym.
Stacja przeznaczona jest do przetwarzania napięcia SN (10÷20kV) na nn 400/230V i rozdziału mocy. Oprócz standardowego wyposażenia elektro-energetycznego stacja wyposażona jest w GPS, szafę telemechaniki wraz z bilansującym się systemem AMI.
Powierzchnia użytkowa: 4,68 m2
Powierzchnia netto: 4,68 m2
Kubatura brutto: 13,10 m3
2121-642 Automatyka przejazdu kolejowego dwutorowego kat. A dla ruchu kołowego i pieszego
Parametry przejazdu i przejścia:
Długość (liczona w osi torowiska): 12,00 m
Szerokość (prostopadle do toru): 14,00 m
Powierzchnia zabudowy (p.z.): 168,00 m2
W skład systemu zabezpieczenia przejazdu kategorii A wchodzą n/w elementy:
- napęd rogatkowy,
- drąg rogatkowy,
- pulpit nastawczy
- zespół zasilania rezerwowego,
- sygnalizator drogowy,
- układ do sterowania tarczami ToP,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa typu ToP,
- elektromagnes SHP z umocowaniem oraz odbojnicą,
- zestaw kamer, monitor, rejestratory wizji, automatyka.
2121-643 Automatyka przejazdu kolejowego jednotorowego kat. B dla ruchu kołowego i pieszego
Parametry przejazdu i przejścia:
Długość (liczona w osi torowiska):12,00 m
Szerokość (prostopadle do toru): 9,50 m
Powierzchnia zabudowy (p.z.): 114,00 m2
W skład systemu zabezpieczenia przejazdu kategorii B wchodzą n/w elementy:
- napęd rogatkowy,
- drąg rogatkowy,
- kontener SSP z aparaturą sterująco zasilającą,
- sygnalizator drogowy,
- czujnik oddziaływania,
- układ do sterowania tarczami ToP,
- tarcza ostrzegawcza przejazdowa typu ToP,
- interfejs do uzależnień stacyjnych,
- zestaw kamer, monitory, rejestratory wizji, automatyka.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z najnowszymi wersjami Biuletynu cen obiektów. Będziemy wdzięczni za zgłaszanie uwag co do zawartości BCO i sposobu prezentacji obiektów (tablic cenowych, opisów).
Więcej informacji w wydawnictwach SEKOCENBUD BCO cz. I i BCO cz.II II kw. 2015 r.
Opracowanie: mgr inż. Andrzej Wypych, e-mail: awypych@sekocenbud.pl
Najczęściej czytane :
- Współczynniki regionalne w wersji elektronicznej (CD/online) cenników SEKOCENBUD
- Zmiany stawek robocizny kosztorysowej i narzutów w pierwszym półroczu 2024 r., w Informacjach o stawkach robocizny kosztorysowej oraz cenach pracy sprzętu budowlanego – IRS
- Analiza zmian stawek robocizny kosztorysowej publikowanych w wydawnictwie „Informacja o stawkach robocizny kosztorysowej oraz cenach pracy sprzętu budowlanego – IRS” SEKOCENBUD w okresie od 4 kw. 2006 r. do 1 kw. 2024 r.